Wollen poncho met het wapen van Mexico, een adelaar die een slang vasthoudt

voor 1954
Dr. Hans Feriz
Toluca

Serape met een voorstelling van het wapen van Mexico in het midden. Volgens een Mexicaanse legende zouden de Azteken hun priester hebben geraadpleegd over de plaats, waar ze zich moesten vestigen. Hij voorspelde dat ze daar moesten blijven waar ze een adelaar op een rots zouden vinden, met een slang in de bek. Dit geschiedde en op die plek stichtten ze Tenochtitlan, het huidige Mexico-stad. Volgens de schenker zijn de vogels in de hoeken quetzals; de quetzal is een heilige vogel met prachtige staartveren.