Katoenen blouse met borduursel op schouders en langs de halssplit

voor 1991
Oaxaca (deelstaat)

Geborduurde blouse. Deze dienen ook wel als examenstuk voor een bruid, om te tonen dat haar borduurkwaliteiten even goed zijn als die van haar aanstaande schoonmoeder. Ieder doet dan de helft van de blouse; het is hier niet zichtbaar of dat hier het geval is geweest (Informatie mw. Martha Hellios, textieldeskundige). Deze blouse is afkomstig uit de verzameling van mw. Steffa Wine, danseres en destijds eigenaresse van een dansschool. Vervaardiging De blouse is deels met de hand genaaid. Het borduurwerk op de schouderpas en langs de split is in kruissteek uitgevoerd. De mouwen en achterpas hebben smockwerk.