Bidprentje van Marinus Verbeem, 1951

D 1054
Nederlands Openluchtmuseum
1951

Bidprentje ter gedachtenis aan Marinus Verbeem, geboren op 14 november 1857 in Baarland en overleden in Goes op 8 augustus 1951. Bij leven was Marinus lid van het Armbestuur van Kwadendamme. Hij is gekleed in Zuid-Bevelandse streekdracht.

11 mei 2018

De geboorteplaats Baarland van Marinus Verbeem staat niet correct vermeld. Dit moet
Hoedekenskerke zijn. De geboortedatum -,overlijdensdatum alsmede overlijdensplaats zijn wel correct. U kunt mijn bevindingen via openarch.nl en wiewaswie.nl

Met vriendelijke groet

Age de Jong

11 feb 2019

Beste Age,

Wij hebben ons gebaseerd op de tekst op de achterzijde van het bidprentje, daar staat 'Hij werd geboren op 14 November 1857 te Baarland, overleed in hoge ouderdom, voorzien van de laatste H. Sacramenten in het R.K. Ziekenhuis te Goes, op 8 Augustus 1951'.

Wij zullen Hoedekenskerke toevoegen aan de beschrijving in onze database.

Groet, J. Hooikammer, documentalist Nederlands Openluchtmuseum

1 mrt 2024

Beste lezer
Kwam dit bidprentje in een collectie met familieleden en zo ja waar kan ik kopieen krijgen? Dit is namelijk familie.

Groeten