Beugeltas met zilveren beugel

Zuiderzeemuseum Enkhuizen
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
aankoop 1949-08-24

Beugeltas met zilveren beugel, versierd met ornamentwerk en twee pauwen. Aan de beugel is een tas bevestigd met ingebreide kralen, die een patroon vormen van een man met kuitbroek en een vrouw in streekdracht. De voorstelling doet Duits aan. Tasbeugel open gezaagd, versierd met ornamentwerk en twee pauwen. Knipsluiting met twee eikeltjes. Aan de beugel zit doormiddel van twee oogjes een ketting bevestigd. De details zijn gegraveerd. Aan de binnezijde is het stuk ingeslagen met ED (mrt), lopende leeuw, L (jl) en helmkopje. Aan de beugel is een tas bevestigd met ingebreide kralen. Daarop een man met kuitbroek en een vrouw in klederdracht, de voorstelling doet Duits aan. Beugeltas met zilveren beugel, versierd met ornamentwerk en twee pauwen. Aan de beugel is een tas bevestigd met ingebreide kralen, die een patroon vormen van een man met kuitbroek en een vrouw in streekdracht. De voorstelling doet Duits aan.