Babyjurk of draagjurk van stevig wit katoen, lange aangerimpelde rok, pas met broderie anglaise tussenzetsels en oprijgjes, ronde pas afgezet met een ruche, korte pofmouwen

Doorzoek de website met tags
Museum Rotterdam
1900/1940
2001.01.19 St. Historisch Kostuummuseum.

Babyjurk van wit katoen met ingeweven nopjes. Taille op natuurlijke hoogte. Ronde pas aan de voorkant met verticale oprijgjes en broderie anglaise extre-deux. Pas afgezet met een geplooide strook broderie. Pofmouwtjes afgezet met een smal kantje, hetzelfde als bij de hals. Rugpand: verticale oprijgen; sluiting met twee knoopjes en een trekbandje. Langs de gehele rokzoom drie smalle oprijgjes.