Agnisa workshop met Carlien Macnack

mei '24 30
Masterclass
Nieuwe Instituut Rotterdam

Nieuwe Instituut organiseert een reeks workshops onder begeleiding van stylist en kunstdocent Carlien Macnack. Zij leert deelnemers in drie opeenvolgende workshops hoe zij een traditionele Afro-Surinaamse angisa kunnen voorbereiden en op een aantal manieren kunnen vouwen en dragen.

Gaandeweg gaat Macnack in op de historische en culturele betekenissen van de verschillende vouw- en bindwijzen. De geplooide hoofddoek is een eeuwenoud communicatiemiddel en geldt sinds 2014 als officieel erkend cultureel erfgoed. Maak van dichtbij kennis met levende geschiedenis en leer de ‘taal van textiel’!

NB. Deelname aan de driedelige workshop is alleen mogelijk als je bij alle sessies aanwezig kunt zijn! De drie data zijn niet als losse trainingen te volgen.

Zie voor informatie Nieuwe Instituut