huidsieraad (15x) in de vorm van doornen
Deze vleeskleurige doornen, in verschillende maten, kunnen naar eigen inzicht op de huid geplakt worden.
Een foto voor een tijdschriftadvertentie, stond aan de wieg van dit ontwerp. De advertentie was ontworpen door de Italiaanse grafisch ontwerper Paolo Palma (Fermignano, 1973). De stichting 'Chi ha paura...?' liet deze doorns verder ontwikkelen en in latex gieten. Dit gebeurde in het kader van het project 'Sense of Wonder', waarbij ontwerpers opgeroepen werden om serie-sieraden te ontwerpen met gebruikmaking van innovatieve technieken of materialen. De doorns zouden in een speciale verpakking, en voorzien van een tubetje cosmetische lijm, verkocht moeten worden.
Paolo Palma werkt als een consultant voor Fabrica, een onderzoeks- en ontwikkelafdeling van de Benetton Group. Zijn werk wordt regelmatig gepubliceerd in internationale toonaangevende designtijdschriften, zoals Abitare en Colors.
'Chi ha paura...?' wilde met deze doorns laten zien dat opsmuk verder kan gaan dan het dragen van een sieraad.
Aanvullingen